domingo, 23 de abril de 2017

Mestres, matemàtiques i educació

Quantes vegades heu sentit "al meu fill se li donen malament les matemàtiques" "jo sóc de lletres" "mai m'han agradat les matemàtiques"?

Què estem fent malament en les escoles perquè una cosa tan bàsica en la vida diària se'ns de "mal"?

Els mestres, des del començament de l'escolarització dels xiquets hem de fer útil la utilització de les matemàtiques per a la resolució de problemes. És important que els nostres alumnes coneguen els nombres i la quantitat que representa però, és molt més important que entenguen la utilitat d'aquests. Per descomptat, açò és alguna cosa que la maduresa psíquica dels xiquets desenvoluparà amb el temps, però diversos estudis que demostren que l'ésser humà entén la lògica molt abans de desenvolupar el llenguatge.

Sent açò cert, l'escola ha d'enfocar-se cap a un ensenyament més funcional. Ens ensenyen els decimals, per exemple, per a poder comprar i pagar però, quan d'adults ens trobem davant un aparcament en el qual el minut costa 0.023 *cent, els comptes ja no ens ixen, i no sabem calcular el preu que ens costarà l'estada d'una hora en aqueix aparcament sense traure la calculadora.

L'educació és un dels pilars bàsics en la vida dels xiquets i els mestres hem de fer aquesta estada tan llarga cridanera i apetible, ja que de mitjana passem un mínim de 13 anys en l'escola.

Els mestres hem de ser conscients de les qualitats i capacitats psíquiques de cadascun dels nostres alumnes, hem de conéixer-los i adaptar el nostre ensenyament a ells per a millorar la qualitat educativa, no solament en matemàtiques sinó també en la resta d'assignatures.

No hay comentarios:

Publicar un comentario